Rosa na kolejích
Téma letního výšlapu slibovalo pochutnání nejen pro fanoušky historických parních vlaků. Tratí č. 125 Krupá-Kolešovice, která měřila původně necelých 13 kilometrů s mezistanicemi Kněževes a Chrášťany, jsme dojeli až do její koncové stanice Kolešovice. *(Historicky první parní vlak na této trati byl slavnostně vypraven 15. září 1883 v 8:45 hodin z Kolešovic do Krupé). Nostalgickou jízdu historickým vlakem jsme si užili všichni včetně dětí, které se nebály stát za nízkým zábradlím mezi vagóny.
Vlečka bývalého cukrovaru
Na nádraží v Kolešovicích se ještě krátce kocháme "starou dámou", abychom opačným směrem, než odjíždí, pokračovali po zaniklé vlečce bývalého cukrovaru. Obohaceni krátkým výkladem z historie míříme zpět po kolejích směr Kněževes, do Muzea Klubu historie kolejové dopravy. (Najdete zde expozici historických železničních vozidel. Konkrétně 11 parních a 3 motorové lokomotivy a motorové osobní i nákladní vozy).
Olešná s koupačkou
Po prohlídce expozice muzea a odpočinku (ten den bylo opravdu horko a mnoho té rosy jsme na kolejích nesetřeli...) jdeme známou krajinou podél trati až do Olešné. V Olešné se občerstvujeme ve dvoře místního pivovaru a míříme podél Olešenského rybníka (některé z nás zlákal i ke koupeli). Pokračujeme lesem, polní cestou podél trati a kolem "louže" pod kostelem až ke krupskému nádraží, kde se loučíme a domlouváme další prima výšlap...
Počet účastníků: 12, vzdálenost: 14 km, čas: 6 pohodových hodin